Toegankelijkheid van je website

Als je hoger wilt komen in de Google ranking dan is het ten eerste van belang dat je je website toegankelijk is. Naast het opsplitsen van uw inhoud met koppen en subkoppen, zijn er nog een paar andere stappen die u kunt nemen om een ​​pagina toegankelijk te maken:

Toegankelijk

Scanbare inhoud: maak inhoud op met koppen en subkoppen en opsommingstekens, lijsten en korte alinea’s om deze scanbaar te maken.

Laadtijd: houd de laadtijd onder de vijf seconden. De best gerangschikte Google-sites hebben meestal een laadtijd van drie seconden of minder.

Browsercompatibiliteit: test jouw site in browsers zoals Safari, Firefox, Chrome en Opera.

Navigatie: maak het gebruikers gemakkelijk om te vinden wat ze zoeken met duidelijke navigatiebalken. Een vervolgkeuzemenu kan de voorkeur hebben als je een grote website met veel pagina’s hebt.

Schone code: een geweldige gebruikerservaring begint bij de back-end. De codering moet schoon zijn en de opmaak geldig.

Maak mobielvriendelijke pagina’s: Elke webpagina moet ook een mobielvriendelijke versie hebben. Met de mobielvriendelijke test van Google kun je zien of een pagina past bij de rekening.

Gebruik strategische interne koppelingen

Met interne links kun je gebruikers langer op jouw website houden. Deze links kunnen natuurlijk niet willekeurig zijn. Het is van cruciaal belang om relevante links te kiezen die logischerwijs interessant zijn voor de gebruiker, op basis van het huidige stuk inhoud dat ze bekijken. Hiervoor is een  linkbuilding strategie nodig.

Neem deel aan opmerkingen 

Open jouw inhoud voor opmerkingen. Dit plaatst gebruikers in een actieve rol, waardoor ze met jouw platform kunnen communiceren en ze online kunnen houden. Reactiesecties zijn niet alleen meer voor trollen. 

Check regelmatig in en reageer op gebruikers, wat leidt tot verdere betrokkenheid. 

Video’s insluiten

Het aanvullen van geschreven inhoud met video’s is een geweldige manier om een ​​diversiteit aan gebruikers betrokken te houden. Terwijl sommige mensen meer aangetrokken zijn tot tekst, zijn anderen vaak meer geneigd om een ​​video te bekijken. Bovendien duurt een video meestal minstens een minuut of twee, waardoor bezoekers automatisch op de pagina blijven als ze de hele video bekijken.

Zorg dat je publiek blijft 

Om de verblijftijd te verbeteren, moet je op veel verschillende factoren letten. Als je net begint met contentmarketing, lijkt dit allemaal misschien ontmoedigend. Maak je geen zorgen: er zijn veel tools en tips beschikbaar om te helpen.

Veel van de elementen die de verblijftijd verbeteren, maken deel uit van de basis-SEO op de pagina. Tools zoals de On Page SEO Checker kunnen je helpen te zien hoe jouw algehele contentstrategie eruitziet in termen van de SERP’s. 

Wees geduldig als je begint met het implementeren van deze tools en trucs. Het beklimmen van Google-ranglijsten kost tijd. Met de juiste begeleiding kom je er wel. Daarom is het wellicht verstandig om in te zien dat linkbuilding uitbesteden je nog verder zal helpen om te stijgen.

Toegankelijkheid van je website

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schuiven naar boven