Wat regelen mensen (in deze tijd) meer online?

Het coronavirus heeft een lange tijd zijn intrede gemaakt, contant betalen is uit den boze en mensen bestellen steeds meer online. Deze trend is uiteraard een lange tijd gaande maar slaat nu ook andere branches aan. Denk bijvoorbeeld aan de supermarktbranche.

Mensen bestellen online maaltijden (geen fastfood)

Corona heeft er andere toe geleid dat de horeca in maart 2020 haar deuren moest sluiten. Ondernemers waren hierdoor genoodzaakt om hun dienstverlening aan te passen door deze macro-economische omstandigheid. Krant NU.nl bevestigt dit in een artikel wat ze in maart hebben gepubliceerd. Ook data uit Google Trends op het onderwerp ‘maaltijden online’ geeft weer dat de populariteit op het onderwerp sinds maart behoorlijk is toegenomen. Mensen surfen via internet, waaronder Google, meer naar maaltijden online zodat ze niet fysiek in contact te hoeven komen met anderen.

Afbeelding 1. Toename populariteit op zoekwoord ‘maaltijden online’ (Google Trends).

Mensen zijn op zoek naar persoonlijke genotmiddelen

Mensen moeten, buiten het eigen huishouden, het fysieke contact zoveel mogelijk inperken. Ook wanneer je partner op afstand woont, zorgt dit voor de nodige ‘’problemen’. In de data uit Google Trends zien we ook een stijging in het aantal zoekopdrachten naar seksspeeltjes en relevante onderwerpen. Afbeelding 2. geeft hier meer inzicht in. Er moet hierbij verteld worden dat ook andere oorzaken zoals geen bevrediging van het huidige seksleven voor deze toename in zoekopdrachten heeft geleid.

Afbeelding 2. Interesse in zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan seksspeeltjes (Google Trends).

Vakmannen via een online portaal vinden

Voorheen, en dat dateert nog niet zo lang geleden, zochten mensen een vakman op via de Telefoongids of via het eigen netwerk. Tegenwoordig zijn er sites zoals Zoofy.nl. Dit zijn zogenoemde marketplace waar je eenvoudig en snel een klusjesman, bij jou in de buurt, kan vinden. Het grote voordeel hiervan is dat je door de marktwerking een goede en eerlijke prijs krijgt en dat je niet meer afhankelijk bent van je netwerk. Een loodgieter online regelen doet zijn intrede.

Conclusie

Het gedrag van mensen verandert. Online zichtbaarheid is, ongeacht branche, veel belangrijker dan ooit tevoren. De corona-pandemie heeft er met name voor gezorgd dat ondernemers de veranderingen in hun bedrijfsvoering in een snel tempo moesten regelen. Als je niet meegaat met de veranderingen, ongeacht of je bekend bent met de online wereld, kan je nog wel eens flink buiten de boord vallen.

Wat regelen mensen (in deze tijd) meer online?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven